maandag 6 december 2010

De olifant - deel 1

Ja, we zijn er aan begonnen.
Mijn lief petekindje kwam een beetje vroeg op de wereld... Dus er is werk aan de winkel!
Ik wil het olifantenspeelkleed af hebben voor hij naar huis komt, en dat zal ergens in januari zijn.
Dit zijn de stofjes: 
 Het grijs strechtt wel wat te hard naar mijn zijn, dus dat wordt moeilijk. Ik zoek nog een stof voor onderaan, misschien iets dat een beetje grip heeft. Dat wordt iets voor Parijs :-).
Het oor komt in het rood en de toile-cirée en het staartje in het goud.













Dit is het idee (ik vind 'patroon' in dit geval te eufemistisch).

Het is nog een beetje aangepast, en ook wat groter, want ook al in Rens nog een mini-kindje, hij moet er niet meteen afrollen hé.

Ik heb nu misschien een beetje spijt dat ik voor saai grijs heb gekozen (ik ben blijkbaar nogal traditioneel in mijn kleurkeuzes, een olifant = grijs), maar met het gouden staartje wordt het wel leuk denk ik.

Iemand een idee hoe ik dat oor eraan naai? Dat moet namelijk los hangen. Ik dacht een snee te maken en het daar door te halen... Maar weet niet goed hoe dat dat in 'de puntjes' goed komt.

Op goed geluk, en hopelijk in januari een fotootje met mijn petekindje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten