zaterdag 30 oktober 2010

Hoezo, veel plannen en weinig tijd?

Druk, dat is het de laatste tijd, druk. Drukte die zorgt voor een gigantische chaos in mijn hoofd. Stage, studeren, groepswerken maken, werken in het verre Brussel, vrienden en familie zien,... alles moet ik plannen. Zo ook de hoognodige 'ik-tijd'. 

Plannen in lijstjes gieten kan helpen. Schrappen van dingen uit die lijstjes (omdat ze afgewerkt zijn) helpt nog meer. Het schoollijstje is gemaakt. Nu het naailijstje nog. In de hoop zo de hoofdchaos een beetje te ordenen.

Hier gaan we dan:
  • Die lange vest uit knip januari 2010 afwerken. De delen liggen al maanden geknipt en gesurfileerd te wachten.
  • De wollen donkergrijze broek (waarvan de patroondelen ook al geknipt zijn) uit de knip van februari 2009 afwerken.
  • Viktors sjaal en muts verder breien (Nels sjaal is af, alsook de mijne). 
  • De rok die ik een vriendin beloofde voor haar verjaardag eind augustus maken. Alsook het proefmodel voor die rok.
  • Het tricot-kleedje voor mezelf uit de knip van november 2010 in de blauwe tricot (van de markt) die ik onlangs kocht.
  • 6 knikkerzakjes en 6 glitterkleedjes (overgooiers) voor een groepstaak tegen eind november.
1, 2, 3 klaar? Start. Laat het schrappen beginnen.



3 opmerkingen:

  1. Lijstjes. Ben benieuwd wat er zal sneuvelen... Bij mij is er ondertussen al een sjaal bijgekomen voor Lewis. Hij is al voor 2/3de af. Hoeft dus niet per se voor veel vertraging te zorgen. Of ben ik de enige die dat gelooft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijstje is trouwens niet volledig. Ook niet vergeten dat babykleedje te breien voor de dochter van een vriendin en die wollen rok uit een oude Burda te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens, Martha, ik geloof dat die sjaal niet voor veel vertraging zal zorgen als ik zie hoe ver je woensdag al stond. De koude komt eraan dus heb je liever dat Lewis het warm heeft en er is een lang weekend in zicht waarin je extra veel kan naaien en breien.

    BeantwoordenVerwijderen