zondag 31 oktober 2010

Opkikker

Na het debacle met het bloesje (aka kleedje - want zo zag het er een beetje uit), moest er dringend iets veranderen. Ik wilde nog eens een succesvol project, voor ik de moed verloor. Vorige week werkte ik het kleedje model 11 uit de Knip van september af. Dat ziet er zo uit:



Rimpelen lukte niet, dus heb ik dat op mijn eigen manier gefixt. Ondanks het feit dat ik zowat elke naad heb mogen losmaken en opnieuw naaien, moet ik zeggen dat mijn wrok tegenover stretch wat gemilderd is. Die tegenover biesjes daarentegen... Die zijn eerder een vloek dan een zegen!

Over het gerimpelde stuk komt een band die uit 2 stukken bestaat die vooraan gekruist worden. Achteraan is er geen band. Dankzij die band heb ik het kleedje wat meer op mijn maat kunnen maken. Ik heb hem nl. wat strakker getrokken zodat het resultaat wat minder op een zak leek.

Sinds 2 weken heb ik ook gordijnrails! Niet dat iemand echt kon binnenkijken, maar ik voel me toch wat meer op mijn gemak met mijn gordijntjes:




Ook dit liep niet van een leien dakje, ik heb de typische beginnersfout gemaakt: ik had de maten niet opgeschreven. De afstand Berchem - Wilrijk bleek net iets te ver voor mijn geheugen.

Nu ik de afgelopen weken vergroeid ben geraakt met mijn naaimachine, las ik een pauze in. Volgend project: rok op maat!

1 opmerking:

  1. Wow Charlotte, ziet er goed uit. Hopelijk mogen we je snel eens in deze nieuwe creatie bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen